Przez ostatnich kilka tygodni w sieci aż zadrżało od materiałów na temat nowego Złodzieja.
Z pomocą przyszło nasze forum, na którym temat dotyczący materiałów odnośnie nowego Thiefa bezustannie się rozrasta gromadząc wszystkie nowości i wprowadzając wiele subiektywnych spostrzeżeń i wątków.
Na początek kilka potwierdzonych faktów fabularnych i elementów rozgrywki:
- Potwierdza się plotka o kobiecym wątku w fabule – owa postać to tajemnicza Erin. Jest to uzdolniona w kradzieży kieszonkowej była kurtyzana, onegdaj ucząca się złodziejskiego fachu pod czujnym okiem Mistrza. Najwyraźniej niezbyt przyswoiła sobie lekcje Garretta, ponieważ nie wahała się zabijać podczas nocnych eskapad, za co spotkała ją karmiczna kara. Na początku gry ginie w wypadku na oczach Garretta, poniekąd z jego winy (ukradł jej hak do wspinaczki, który mógłby ocalić jej życie), przez co później gnanego niespodziewaną stratą bohatera nękają wyrzuty sumienia („In my dreams I see her dying.”).
- Jak już wiemy, akcja gry przenosi nas do gotycko-wiktoriańskiego miasta dotkniętego zarazą i uginającego się pod butem opresyjnych i agresywnych władz Barona.
- Twórcy twierdzą, że projektują nowego Thiefa z myślą o graniu bez ułatwień, ale zostawią je dla tych, którzy ich potrzebują. Większość tego typu ułatwień będzie można wyłączyć. Tak więc Garett dysponować ma jednak zdolnością szybkiego i jednorazowego przemieszczenia się w wybranym kierunku (swoop) tzw. trybem skupienia, który podświetla pozycje przeciwników, ukryte lokacje, punkty zainteresowania itd. oraz pomaga w walce.
- Strażnicy są bardziej zdeterminowani podczas pościgów niż w starszych częściach gry aczkolwiek np. nie będą podążać za nami na dachy. Dodatkowo podczas zwiedzania ulic Miasta zauważą nas dopiero gdy na nich wpadniemy, co ma dodać odrobinę realizmu i ułatwić przemieszczanie się po „neutralnych” obszarach.
- Oprócz głównych wątków dostaniemy do wykonania wiele zadań pobocznych w obrębie Miasta, które zlecać nam będzie Basso. Będą to głównie proste, linearne misje skupione głównie na kradzieżach.
- Miejscem, w którym spędzimy wiele czasu jest targowisko, a więc rozbudowany hub, gdzie przyjmiemy kolejne questy, porozmawiamy z napotkanymi osobami oraz wybierzemy odpowiedni sprzęt i broń.
- W głównych misjach podobnie jak w DeusEx: Human Revolution, będziemy mogli każdą misję przejść na kilka sposobów. Od aktywnej walki, przez skryte eliminowanie wrogów do przejścia misji całkowicie nie zauważonym.
- W grze powracają różne rodzaje strzał, między innymi wodna – gasząca pochodnie, a także szereg przeróżnych gadżetów, takich jak usypiający gaz, które ułatwiają nam eksperymentowanie z różnymi metodami dotarcia do celu.
Nowe trailery (wraz z poprzednimi materiałami) znajdziecie na naszym kanale YouTube
(kliknij w obraz):
Zaktualizowaliśmy też galerię Thiefa 4 o nowe zrzuty z rozgrywki, ostatnie koncept-arty oraz klatki z trailerów. Zapraszamy.
Źródło: Forum Thief , GryOnline