Zbieramy w całość wszystkie dotychczasowe informacje o nadchodzącej nowej odsłonie Złodzieja.
- W styczniu 2011 roku Eidos, wydawca poprzednich Złodziei zapowiada rozpoczęcie prac nad nową odsłoną serii. Rusza oficjalna strona www.thief4.com, a na niej aktywne forum.
- Jonathan Jacques-Belletete, dyrektor artystyczny gry Deus Ex: Human Revoltuion, która powstaje w studiu Eidos Montreal, umieścił na swoim Twitterze wpis o tym, że zespoł pracujący nad Thiefem 4 staje się większy i wysuwa się na pierwszy plan w studiu.
- Paul Weir ze studia Eidos Montreal zapowiedział pokazanie GRAMPS – autorskiego systemu generowania dźwięku, który ponoć ma duże możliwości. System ten ma być zastosowany w grze Thief 4.
- Studio Eidos Montreal opublikowało jeden niewielki screen z testów gry Thief 4. Nie wiele na nim widać ale możemy wywnioskować to i owo.
- Potwierdza się plotka, że gra będzie używała widoku „zza pleców” podczas strzelania z łuku. Jesteśmy więc bardziej skłonni uwierzyć w widok TPP podczas podróżowania i wspinania się (co także było częścią plotki). Serwis NoFrag.com, który opublikował powyższe informacje wspomina też o widoku FPP dla skradania się i aktywowania mechanizmów. Czekamy więc na potwierdzenie kolejnych plotek.
- W sieci pojawiło się kilka tajemniczych storyboardów rysownika Marlona Deane, który to współpracował z Eidos Montreal przy tworzeniu Ostatniego Deus Ex’a. Wątpliwości, że dotyczą gry Thief nie ma żadnych. Natomiast czy są to grafiki jakiejkolwiek wagi z punktu widzenia produkcji nowego Złodzieja to już inna historia. Artworki na stronach forum www.ttlg.com.
- Fanowskie śledztwo przynosi kolejne plotki, wg których nowa odsłona Thiefa będzie bazować na silniku UE3 a także zawierać (uwaga) tryb multiplayer.
To wszystko co dotychczas udało się uzbierać. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wieści. Przypominamy, że wraz z oficjalną zapowiedzią zostanie utworzony regularny dział dla gry Thief 4, który będzie aktualizowany na bieżąco.